تبلیغات
موسیرز (هیئت ابوالفضلی (ع) تهران ) - مطالب دی 1393
123

سخنرانی در هیئت تهران

بسمه تعالی

پس از ماه محرم و صفر، جلسات عادی هیات در شب‌های جمعه برگزار می‌گردد. برنامه هیات به اینصورت برگزار می‌گردد كه ابتدا قرائت قرآن، سپس سخنرانی و در پایان مداحی انجام می‌شود. همچنین طبق پیشنهاد برخی از همشهریان عزیز و موافقت هیات امنای محترم، ماهی یكبار دعای پر فیض كمیل در هیات خوانده می‌شود              

                                                 

                                                                                                                                                                    

آقای مهدی زنگوئی عهده‌دار سخنرانی در جلسات هیات می‌باشد. بر آن شدیم تا به منظور استفاده همه همشهریان محترم از مطالب مطرح شده در جلسات، هر هفته خلاصه‌ای از مباحث در سایت قرار گیرد. لذا خلاصه سه جلسه گذشته به شرح ذیل تقدیم حضور می‌گردد.

ایشان مساله صحت اعمال، قبولی اعمال و نگهداری اعمال را مطرح نمود و دلیل اصلی عدم پیشرفت معنوی، یكسان بودن حالت معنوی در نمازهای یومیه و سست بودن در مواجهه با گناه را عدم توجه به سه موضوع فوق عنوان كرد. به گفته ایشان شرط صحت عمل، انطباق آن با مسائل مطرح شده در رساله عملیه می‌باشد. در ادامه قبولی عمل را منوط به داشتن تقوای الهی دانست. دلیل آن آیه شریفه "انما یتقبل الله من المتقین" به معنی اینكه فقط از متقین پذیرفته می‌شود، می‌باشد.

در خصوص نگهداری عمل ایشان به این نكته اشاره كرد كه همانطور كه اعمال نیك، سیئات را از بین می‌برد، سیئات نیز اعمال نیك را از بین می‌برد. به عبارت دیگر در صورتی كه عمل، صحیح باشد و قبول درگاه الهی هم شود، برای اینكه آن عمل را روز قیامت در نامه عملمان ببینیم می‌بایست از آن در مقابل آفت‌هایی كه دارد محافظت كنیم. مراقبت از عمل نیز تنها منوط به داشتن تقوی است.

ضد تقوی غفلت است. به عبارت دیگر بزرگترین حجاب غفلت می‌باشد. با توجه به اینكه غفلت هفت مرحله دارد تقوی نیز دارای هفت مرحله است. به این معنی كه هر مرحله از تقوی كه حاصل شود یك مرتبه از حجاب غفلت از بین می‌رود.

حضرت علی (ع) می‌فرماید : "ات‍ّقوالله بعض التّقی و ان قلّ، واجعل بینك و بین الله سترا و ان رقّت" به بیان كوتاه یعنی حریم الهی را حفظ كن هر چند اندك، طوری نباشد كه هر وقت به حرام رسیدی بی‌پروا باشی. این حد از تقوی كمترین مرتبه‌ی تقوی است.

ادامه سخنرانی در ادامه مطلب ....


ادامه مطلب
[ شنبه 1393/10/20 ] [ ساعت 09 و 43 دقیقه و 46 ثانیه ] [ مهدی زنگوئی مدیریت سایت ]

سالروز آغاز ولایت وامامت بر منتظران و چشم انتظاران ظهور تبریک وتهنیت باد

سالروز آغاز ولایت وامامت آخرین سحاب رحمت ویگانه ذریه ذخیره آل طاها ،

 

حضرت مهدی موعود (عج )

 

 بر منتظران وچشم انتظاران ظهور تبریک وتهنیت باد 

 

نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید . در سال روز نهم ربیع الاول که یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است، تصمیم گرفتیم در چند سطر کوتاه به رخ دادهایی که پس از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در سامرا روی داد، اشاره کنیم .

روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسکری علیه السلام پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود .
عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بن الحسن علیه السلام متصدی غسل و کفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با کنار زدن عمویش جعفر که قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند .
حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن رسول الله صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود. پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه السلام به نتیجه نرسید .

 هیئت ابوالفضلی (ع) موسیرزیهای مقیم تهران
عثمان بن سعید، نائب اول امام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام توقیعات حضرت را به شیعیان می رساند. از همین زمان بود که شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان که به اشتباه خود پی می‌برند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه می‌شوند، همچنان دیندار بمانند. در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنان‌که خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بوده‌اند. آنان احکام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان می‌گذاشتند .
سؤالات [کتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان می‌رسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وکالتی، که از امام داشتند، می‌گرفتند [و به حضرت تحویل می‌دادند یا با اجازة ایشان مصرف می‌کردند] آنان جمعی بودند که امام حسن عسکری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی کرد و بعد از خود، ناظر املاک و متصدی کارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود .


ادامه مطلب


موضوع: ماه ربیع الاول،
[ دوشنبه 1393/10/8 ] [ ساعت 08 و 33 دقیقه و 28 ثانیه ] [ مهدی زنگوئی مدیریت سایت ]

حماسه «نهم دی ماه» در کلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

هیئت ابوالفضلی موسیرزیهای مقیم تهران
روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزی را از میان روزهای دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمی نگه میدارد تا راهنمای دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فی نفسه با روزهای دیگر فرقی ندارد؛ این حسین بن علی (علیه السّلام) است که به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد؛ این مجاهدتهای یاران حسین بن علی (علیه السّلام) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد. روز نوزدهم دی هم همین جور است، روز نهم دیِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دیِ قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته ی از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسی است، از وقت‌‌‌‌‌شناسی است، از حضور در عرصه‌ی مجاهدانه است - روز نهم دی را هم متمایز میکنند.
 شاید به یک معنا بشود گفت که در شرائط کنونی - که شرائط غبارآلودگیِ فضاست - این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر میکند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی (علیه السّلام) را می‌‌‌بیند. این کارها کارهائی نیست که با اراده‌‌‌‌ی امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسی - که من بارها این را نقل کرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.

ادامه مطلب
[ یکشنبه 1393/10/7 ] [ ساعت 09 و 50 دقیقه و 39 ثانیه ] [ مهدی زنگوئی مدیریت سایت ]

شهادت هشتمین خورشید ولایت، امام رضا (علیه السلام) تسلیت باد.

من ندانم کیستم، اما رضا را دوست دارم

من ندانم کیستم اما شما را دوســت دارم

هر که هـستم خاندان مصطفی را دوست دارم

مرغ روحم چون کبوتر پـر زند ســوی مدیـنه

هم خراسان هم نجف هم کربلا را دوست دارم

کمتر از آنم که باشـــــم بنده‌ی شاه ولایـت

گر چه خــــــــود آلوده‌ام اهل ولا را دوست دارم

دوستـــی از دوســـتان دوستان اهل بیتـم

هر که هستــم شیعیان مرتضی را دوست دارم

گــر نکیر و منکرم پرسند آوردی چه با خــود

در جواب هر دو گــــــویم من رضا را دوست دارم


هیئت ابوالفضلی (ع)موسیرزیهای مقیم تهران


آهوى دلم، دوان دوان مى‏آید به سوی تو یا امام رضا...

امروز، تنها نه خیابان‏هاى خراسان که تمام رگ‏هاى عاشقانت، به گلدسته و رواقت ختم مى‏شود.

چشم‌ها در ایوان طلای تو، مثل گمشده‌ها به اصل خویش، ‌به روزگار وصل خویش باز می‌گردند.

خاطره سوزاندن جگرت، تا قیامت از ذهن خاک خراسان بیرون نمى‏رود.

تو آن جگرسوخته‏اى که آب را به زائرانش هدیه مى‏کند؛ زیرا اولاد على (علیه‏السلام) از عزیزترین‏هاى خود مى‏بخشیدند و من در صحن تو، به دنبال اشاره‏هایى مى‏گردم که با آن حرف مى‏زنى؛ مثل پرواز همان کبوتران که با گندم‏هاى محبت تو، عمرى است اسیر رهایى در آسمان همجوار تو هستند.

باور کن اشک‏ها براى زیارت تو، لحظه شمارى مى‏کنند و نفس‏ها، حبس مى‏شوند تا کبوترانه، پیش پاى ضریحت بپرند؛ نکند لیاقت کبوتر شدن در آسمان حرمت را نداشته باشیم؟

كبوتران مسافر را بنگر؛ رنج دوری را به جان می‌خرند تا نزدیك باشند به تو؛ كسی كه تو را دارد، غریب نخواهد شد.

آقا، اگر چه «غریب‌الغربا»یت می‏گویند، اما در این سرزمین، در میان امواج ارادت و عشق دل‏های پاک، شناوری.

زائری بارانی‌ام، آقا به دادم می‌رسی؟

بی‌پناهم، خسته‌ام، تنها، به دادم می‌رسی؟

گر چه آهو نیستم اما پر از دلتنگی‌ام

ضامن چشمان آهوها، به دادم می‌رسی؟



[ دوشنبه 1393/10/1 ] [ ساعت 05 و 23 دقیقه و 30 ثانیه ] [ مهدی زنگوئی مدیریت سایت ]