تبلیغات
موسیرز (هیئت ابوالفضلی (ع) تهران ) - مطالب فروردین 1393
123

مادر

 

 مــادر

 

سلام


نامه ای را که بر روی گلبرگ هایی از دلتنگی نوشتم در سکوتی زیبا آب برد...
من خدا را نقاشی کردم

 مادر..

هیئت تهران

.خدا به شکل بوسه های تو بر پیشانی من بود...
مادر، من از آن آخرین بدرقه ات تا پشت دیوار بیکسی نوشتم و بغض کردم...
مادر..در اینسوی بیخوابی...من هر شب پر نورترین ستاره را تو میبینم...
مادر ..شنیده ام کوله بار دوران کودکی مرا سنگ صبور خویش کرده ای

 مادر...من هم در آن آیینه که دادی یادگاری..در آن هر شب تصویری از تبسم تورا میبینم...
مادر..ای زیباترین احساس...قشنگترین بنفشه...ستاره ام را چندیست گم کرده ام



[ یکشنبه 1393/01/31 ] [ ساعت 11 و 50 دقیقه و 37 ثانیه ] [ مهدی زنگوئی مدیریت سایت ]

میلاد فرخنده بانوی دوعالم حضرت فاطمه (س) مبارك

حضرت فاطمه

بین کسانی که فاطمه زهراء علیهاالسلام را می‌شناسند و دوست می‌ دارند، با آنان که چنین نیستند،‌ تفاوت بزرگی وجود دارد. این شناخت و محبت تأثیر زیادی بر عمیق ترین لایه‌های وجودی انسان بجا می‌گذارد و مانع از آن می‌شود که انسان به وادی برخی از اشکالات روانشناختی یا فکری حتی نزدیک هم نشود. در اینجا به یکی از تأثیراتی که ارتباط با صدیقه طاهره علیهاالسلام به طور خاص بر زنان می‌گذارد، توضیح می‌دهیم.

 

هویت جمعی یا هویت مستقل

قرنها در ذهن انسانها این پندار وجود داشت که زنان دارای هویت مستقل نیستند و به شکل جمعی کسی نمی‌توانست هویتی برای آنها در نظر بگیرد. در اینجا سخن از مقایسه میان دوران کنونی با دورانهای سابق نیست زیرا ظلمی که در دنیای فعلی به زنان می‌رود دامنه‌ای بسیار وسیع و ظاهری بسیار فریبنده دارد و از این لحا1 زنان در دنیای کنونی در موقعیت بهتری قرار ندارند.

سخن ما در هویت جمعی زنان است. آیا زنان به گونه‌ای جمعی و بدون انضمام به مردان دارای هویتی هستند؟ آیا جنس زن، از نظر انسانی یک جنس پذیرفته شده در کنار جنس مرد است؟

پاسخ به این سوال مثبت است و البته نه به صورت یک شعار و نه در اثر پذیرفتن جوّ کنونی دنیا. چه بسیارند افرادی که در مقام سخن از هویت زنان بسیار و بسیار می‌گویند اما با رفتارها یا تأییدهای خود نسبت به وضع کنونی جهان، عملاً آن را انکار می‌کنند. به گونه‌ای که می‌توان عمیقترین ظلمها به زنان را در عمل قوی‌ترین مدعیان حقوق زنان نیز مشاهده کرد. به عبارت دیگر، در بین زنانی که جوّ کنونی جهان را پذیرفته‌اند، حقارتهای عمیق زنانه هنوز هم وجود دارد؛ هرچند پوششهایی از انکار بر آن پوشانده‌ می‌شود.

 در اینجا نمی‌خواهیم راهی مشابه سخنرانان و مدعیان فمنیستی برویم؛ بلکه معتقدیم که بهترین پاسخ به سوال بالا آن است که یک زن را بیابیم و معرفی کنیم که با وجود خود، بدون هیچ سخن دیگر، آن را اثبات کند و این کار توسط فاطمه زهراء علیهاالسلام انجام شده است.

زنان فاطمی، فرصت خود را برای مشابهت با مردان ضایع نمی‌کنند؛ بلکه به دنبال کشف سرچشمه‌های زنانه در وجود خود هستند. اگر زنی به سرچشمه منابعی که در هویت زنانه به ودیعه نهاده شده دست یابد، از شدت غنا و ارزشی که در آن می‌بیند، نیازی به شباهت با رقابتهای مردانه در خود نمی‌بیند

مدافع عملی هویت زنانه

به عبارت دیگر، فاطمه زهراء علیهاالسلام با وجود خود و بدون نیاز به هیچ بحث و استدلال یا درست کردن جوّ اجتماعی، اثبات می‌کند که زن نیز جنسی انسانی است و در هویت انسانی، مستقل است. اگر فاطمه زهرا علیهاالسلام نبود، این سوال هنوز هم باقی بود و در لابلای جوّهای رسانه‌ای امروزه که ظاهری مدافع و باطنی مهاجم دارند، باز هم برای حق‌جویان محل تشویش فکری بود. اگر فاطمه زهراء علیهاالسلام نبود، زن تحت مالکیت فردی قرار می‌گرفت. به یمن وجود فاطمه زهراء علیهاالسلام و نزول آیه مباهله در شأن اوست که ‌ زنان هم دارای هویت جمعی و پذیرفته شده هستند.

مباهله

 

آیه مباهله و دفاع از هویت زنانه

ماجرای این آیه به لجبازی‌های مسیحیان در مقابل پیامبر صلی الله علیه و آله باز می‌گردد. آنان که در سرزمین نجران زندگی می‌کردند حاضر نبودند از تحریفهایی که در دین مسیحیت درباره حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام پیدا شده دست بکشند و دعوت پیامبر صلی الله علیه و آله را بپذیرند. پندها و استدلالهای پیامبر صلی الله علیه و آله در آنها اثری نگذاشته بود تا اینکه هر دو طرف حاضر به مباهله شدند؛ یعنی مکانی را تعیین کردند که در آن جمع شده به یکدیگر لعنت کنند تا هر که بر باطل است به اراده الهی نابود شود.

مسیحیان با جمع زیادی به سمت مکان مباهله حرکت کردند اما وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله را دیدند که فقط به همراه علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام به میدان آمده و بجای اینکه خدم و حشم را به رخ بکشد، عزیزترین کسانش را به محل اصابت لعنت آورده یقین کردند که حقیقت و ایمان در گوشت و پوست او آمیخته و دعوتش حق است و از شرکت در مراسم لعنت خودداری کردند.


ادامه مطلب


موضوع: احادیث، نشریه، امامان، دینی ومذهبی،
[ یکشنبه 1393/01/31 ] [ ساعت 10 و 22 دقیقه و 19 ثانیه ] [ مهدی زنگوئی مدیریت سایت ]

مراسم گرامیداشت مرحوم اسماعیل محمدی

  • یادت همیشه در قلب ما جاریست                                              
  •  جایت همیشه در میان ما خالیست

مراسم گرامیداشت  مرحوم اسماعیل محمدی پنج شنبه شب  با حضور همشهریان عزیز درهیئت ابوالفضلی (ع) برگزار شد ..
در این مراسم حجت الاسلام   رسولی سخنران و مداح اهل بیت عصمت و طهارت به بیان مناقب امامان معصوم و به خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند.

 

هیئت ابوالفضلی (ع) تهران



[ شنبه 1393/01/23 ] [ ساعت 10 و 30 دقیقه و 23 ثانیه ] [ مهدی زنگوئی مدیریت سایت ]

اطلاعیه سایت هیئت

مراسم یادبود و گرامیداشت“مرحوم اسماعیل محمدی ”  یار با وفا و مهربان هیئت تهران

به گزارش روابط عمومی هیئت : این مراسم پنج شنبه شب   از ساعت 20:30 درمكان هیئت ابوافضلی (ع) موسیرزیهای مقیم تهران برپا می گردد.

 

هیئت ابوافضلی (ع)

 

  حضور پرشور همه عزیزان در تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم و نیز تسکین آلام خانواده و بازماندگان وی اثر ماندگاری داشته

 و موجب رضای پرودگار جهانیان خواهد شد.

 



[ چهارشنبه 1393/01/20 ] [ ساعت 22 و 42 دقیقه و 52 ثانیه ] [ مهدی زنگوئی مدیریت سایت ]

انا لله وانا علیه راجعون

ضربه  آن روز به رویت چه غریبانه زدند

«آتش آن بود که در خرمن پروانه زدند»

یک کبوتر وسط شعله تقلا می‌کرد

«جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد»

رسم این است که پروانه در آتش باشد

«عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد»

 

(( انا لله و انا الیه راجعون ))

مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت در اینجا لازم است از طریق این رسانه این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن عزیز و دیگر بستگان  تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای این جوان هیئت  و صبر جزیل برای بستگان وی از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم...

 

هیئت ابولفضلی تهران (ع)



[ شنبه 1393/01/16 ] [ ساعت 19 و 31 دقیقه و 21 ثانیه ] [ مهدی زنگوئی مدیریت سایت ]